Zamknięcie przepustnicy jest usługą powodującą uruchomienie układu wolnych obrotów bądź wyzwolenie procedury hamowania silnika. Cały proces uzależniony jest od prędkości obrotowej jednostki napędowej, a także tego, jak szybko kierowca samochodu zwalnia pedał przyspieszenia.

W wyniku wysokich obrotów dochodzi do hamowania silnika i odcięcia dopływu paliwa, natomiast układ wolnych obrotów nie dopuszcza do jego zatrzymania. Dzięki temu zapewniona zostaje równomierna praca jednostki napędowej.

Przepustnica – do czego służy?

Przepustnica to urządzenie służące do sprawnej komunikacji z silnikiem, którą użytkownik pojazdu porusza przy pomocy pedałów przyspieszenia. Jej położenie stanowi sygnał dla sterownika jednostki napędowej, bezpośrednio informując o zamiarach kierowcy. W zależności od jej położenia i obrotów wału korbowego ten element może zapewnić właściwą dawkę paliwa oraz jego optymalne zużycie.

Położenie komponentu odczytywane jest przy pomocy specjalnych czujników, wśród których znajdują się mikroprzełączniki i potencjometry. Pierwsze z wymienionych stosuje się coraz rzadziej, a ich zadaniem jest przekazywanie informacji o skrajnym uchyleniu przepustnicy. Natomiast potencjometry wykorzystuje się w każdym silniku z przepustnicą, by określić jej chwilowe położenie.

Usuwanie przepustnicy – dlaczego my?

Jesteśmy profesjonalistami z bogatym doświadczeniem w swojej pracy, co pozwala nam na świadczenie usług na najwyższym poziomie. Dokładamy wszelkich starań, by sprostać oczekiwaniom klientów, dlatego do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie i z maksymalnym zaangażowaniem.

Dysponujemy nowoczesnym sprzętem, dzięki któremu cały proces przebiega w sprawny i szybki sposób, co spotyka się z uznaniem ze strony klientów. Posiadamy własne zaplecze warsztatowe, na które składają się bardzo dobrze wyposażone stanowiska.

Ponadto służymy fachowym doradztwem, ponieważ z chęcią dzielimy się swoją wiedzą z osobami zainteresowanymi naszymi usługami. Zależy nam na budowaniu pozytywnych relacji z klientami, które uważamy za podstawę udanej, przebiegającej w przyjaznej atmosferze współpracy.

Przyczyny oraz objawy uszkodzenia przepustnicy

Jednym z najczęstszych problemów związanych z wystąpieniem awarii przepustnicy jest jej zabrudzenie. Do objawów, jakie mogą temu towarzyszyć, można zaliczyć nierównomierną pracę silnika na jałowym biegu, a także jego niekontrolowane gaśnięcie. 

Kolejnymi oznakami kłopotów z przepustnicą niekiedy okazują się opóźniona reakcja na gaz, większe niż wcześniej zużycie paliwa czy szarpanie podczas przyspieszania.

Za niepoprawne działanie komponentu mogą odpowiadać również czujnik jego położenia i silnik krokowy. W takim przypadku najczęstszymi przyczynami uszkodzenia są awaria przewodów, zużycie mechaniczne czy zaśniedziałe styki.

Objawy uszkodzonego czujnika przepustnicy – co warto na ich temat wiedzieć?

Zaobserwowanie takich objawów jak problemy z uruchomieniem silnika, opóźniona reakcja na dodawanie gazu bądź szarpanie silnika w trakcie jazdy mogą także wskazywać na awarię czujnika położenia przepustnicy. Ten niewielki element ma ogromne znaczenie dla prawidłowego działania systemu, dlatego nie należy bagatelizować jego usterki.

Wśród najczęstszych powodów zaistniałej awarii można wymienić mechaniczne zużycie ślizgacza oraz bieżni oporowej, zwarcie w czujniku w wyniku przedostania się do środka oleju lub wody bądź uszkodzenie przewodu czy wtyczki.