jeep

JEEP – samo słowo brzmi bardzo dumnie, gdyż ta marka ma bardzo bogatą historię motoryzacyjną. Jeep Compass niby znany, ale nie już tak bardzo jak sama marka, która od dawien dawna kojarzy się z off roadem.

Pod maską następca silnika 1.4T-Jet, czyli 1.4MultiAir. Silnik jest montowany zarówno u dzisiejszego bohatera, jak i w modelach Fiata oraz Alfy Romeo.1.4 MultiAir wyposażono w najnowsze osiągnięcia włoskich inżynierów, istotnie wpływające na efektywność spalania mieszanki paliwowej. Nowatorski system opiera się na elektrohydraulicznym sterowaniu zaworami dolotowymi – wałek zaworów wylotowych wyposażony jest w kolejną krzywkę odpowiedzialną za napędzanie układu hydraulicznego. MultiAir pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie pracą zaworów, także w porównaniu z systemem zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy mocno zmodyfikowali również układ wtryskowy stawiając na bezpośredni wtrysk paliwa i rezygnując z klasycznej przepustnicy.

Reasumując silnik jest trwały i przy regularnych wymianach oleju jest w stanie bez problemu zrobić przebieg ponad 300k, co w dobie dzisiejszego downsizingu nie jest takie oczywiste 😎😎

Dziś sporo teorii więc poniżej prezentujemy efekty naszego strojenia, bo to jest meritum przydługawej wypowiedzi 😀😀

JEEP COMPASS 1.4MultiAir 170KM

🆗STOCK–>170KM / 250NM

✅POMIAR–>162KM / 231NM

🆙STAGE 1–>188KM / 272NM

#jeep#compass#14multiair#chiptuning#chiptuningpoznan#wiecejmocy#indywidualnestrojenie#hamownia

#hamowniapoznan#dynoroad#pomiarmocy