BMW to jedna z tych marek samochodów, które powszechnie występują na polskich drogach. Wielu kierowców darzy niemieckiego producenta dużym zaufaniem, co znajduje odzwierciedlenie w niegasnącej popularności jego pojazdów.
Nie ulega jednak wątpliwości, że nawet najpopularniejsze modele nie są pozbawione usterek. W dzisiejszym artykule omówimy najczęstsze awarie BMW na przykładzie dwóch egzemplarzy z kultowej serii 3 oraz jednego przedstawiciela serii 5.
Najczęstsze usterki BMW – co należy wiedzieć?
Usterki BMW różnią się w zależności od modelu auta, a także rodzaju silnika, który został w nim zastosowany. Z tego względu zdecydowaliśmy się na opisanie dwóch najpopularniejszych reprezentantów serii 3 – E46 i E90 – a także jednego z nowszych aut od producenta, który cieszy się dużym uznaniem – F10 z serii 5.
Jakie są najczęstsze awarie BMW E46 z serii 3?
Jedne z najczęstszych usterek BMW E46 z serii 4 to korozja pojawiająca się na błotnikach, rantach drzwi oraz tylnej klapie. Choć dotyczy to głównie modeli sprzed liftingu, problem nie omija również tych, które nie zostały zmodernizowane.
Awarie BMW E46 nierzadko dotyczą natomiast silnika, a dokładniej pękającej głowicy w momencie jego przegrzania. Dzieje się tak nawet w przypadku benzynowej jednostki napędowej R6, która uważana jest za najlepszą.
Niekiedy w modelu tym dochodzi również do wycieku oleju silnikowego. Właścicielom tego auta przytrafiają się ponadto problemy dotyczące zawieszenia czy hałasującego dyferencjału.
Usterki BMW E90 z serii 3 – na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta?
Po 7 latach produkcji E46 zostało zastąpione przez model E90. Najczęstsze usterki BMW pojawiające się w tym przypadku dotyczą przede wszystkim elektroniki, zawieszenia, a także nowych silników benzynowych oraz Diesli.
Jeśli chodzi o elektronikę, do często występujących awarii BMW E90 należy zaliczyć problemy z centralnym zamkiem i blokadą kierownicy. Natomiast decydując się na kupno używanego auta tego modelu powinno mieć się na względzie, że po około 200 tysiącach kilometrów przebiegu może być konieczny nawet kompleksowy remont zawieszenia. Jeżeli zaś chodzi o silniki, w przypadku benzynowych możemy się spodziewać awarii pompy paliwowej wysokiego ciśnienia, a w Dieslach – kłopotów z łańcuchem rozrządu.